torstai 19. heinäkuuta 2012

It's gettin' hot in here...

Kuuma. All I can say right now.


Photobucket



Joka päivä +30C eikä iltaan päin viilene. Lämmöstä kyl seviäis jos A) ei olis kouluu, koska koulupuku on kuuma. Shortsit ja toppi ois mukava juttu. B) Pääsis biitsille ja vois vaan rentoutuu, eikä paahtua koulussa. c) OLIS ILMASTOINTI. Koulussa vaan luokkahuoneis on jonkinlainen ilmastointi ja sekään ei oo mikään paras. Oi, sitä tunnetta ku astuu luokasta ulos ja se ilma... ja oi, sitten kun vielä menee liikkasaliin nii.. ei. ei. Meijän talossaki on ilmastointi vaa yläkerrassa, joten ollaan roudattu sisarusten kanssa futonit yläkertaan ja nukutaan olkkarissa. Hyvä puoli=ihanan viileetä ja saan jopa nukuttuakin. Huonot puolet=herään viideltä joka aamu, koska hostisoisä lähtee töihin ja hostmummi rupee tekee lounasbokseja. Ja kaikenlisäks Yuuko, mun 15-vuotias hostsisko.
Oon nyt nukkunu sen kanssa samassa huoneessa, kerrossängyssä 4kuukautta ja se on oikeesti pelottava. Se potkii sen sänkyy unissaan, puhuu unissaan ja kerran se tiputti sen vesipullon parin sentin päähän mun naamasta.. unissaan. Nyt seuraavat 2 kuukautta mun pitää nukkuu sen _vieressä_. Pelottaa. Ekana yönä se jo kieri mun futonille (vaikka siin oli lattiaväli!!) ja en viittiny herättää sitä ni menin nukkuu sen futonille.. :::::::::D rankka elämä.



Photobucket
Photobucket


Kesälomaaaaa~. Enää huominen ja sitten olen vapaa !! Ei tartte pukea raivostuttavaa koulupukua joka aamu, ei tarvitse istua luokssa monta tuntia ymmärtämättä mitään ja mulla on aikaa tehä jotain viikonpäivinä!
 Toisaalta oon tietenkin ainoa, jolla on OIKEESTI kesälomaa. Koska tää on Japani niin näillä on viel ainaki 2 viikkoo kesäkouluu 8.30-11.30. Pointti missä? En tiedä.


Photobucket
Photobucket
Photobucket

 Aika on menny ihan hirveen nopeesti ja hupsista edellisestä postauksesta on menny 4 viikkoo. Sinä aikana oon mm. käyny Nagoyassa isolla vaihtariporukalla, hengaillu kavereitten kanssa, kitkeny rikkaruohoja koulun pihalta, opetellu käyttämään bussia, että pääsen aeon-kauppakeskukseen shoppaa, metsästäny tulikärpäsiä pellolta, käyny koulun kanssa tutustumassa Gifun yliopistoon ymsyms.
Kävin siellä lastentarhassakin pari päivää koeviikolla. En kyl tiiä auttoko se yhtään mun Japania, koska en oikeen ymmärtäny niit lapsia. Hirveesti kysymyksiä kyllä tuli. 'Miks sulla on vaaleet hiukset?' 'Ootko sä ulkomaalainen?' 'Miks sä puhut Japania?'

Photobucket
Photobucket


Niin ja tietenkin Nagashima Spaland !! YFU:n summeractivity, mutta koska mun hostäiti ja sisarukset päätti tulla mukaan, niin en oikeestaan menny YFUn kanssa vaan mun perheen ::D Enkä siis oikeestaan ollenkaan hengannu vaihtareiden kanssa, yhessä laitteessa kävin Roosan kanssa ja voi sitä kiljumisen määrää.


Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket


Illalla käytiin viellä sushiroossa perheen kanssa! -->


Photobucket


Ihan surullista kun mun hostveli lähtee sinne Amerikkaan ens viikolla! Sai eilen perheenki Utahista.
 Oon tässä yrittäny opettaa sille länsimaalaista nuorisokulttuuria. Esim. se ei yhtään ymmärrä 'nuorisoryhmiä' lissut, emot, punkkarit, nörtit... Japani, jossa kaikki on samanlaisia. Oon siis tullu siihen tulokseen, että meijän pitää kattoo Mean Girls. .__.
Käytiin muuten kattoo Amazing Spiderman sen kanssa yks päivä. Siinä oli kohtaus niin tyypillisestä amerikkalaisesta lukiosta ja mun veli luuli et se oli yliopisto. :--C se. ei. pärjää.

Mut tää postaus saa jäädä tähän. Nyt kun alkaa kesäloma niin voin kirjotella taas. :)
Until then!

xxx

1 kommentti:

  1. kun jakaa huoneen, on puolet vähemmän siivottavaa :)

    VastaaPoista