lauantai 24. maaliskuuta 2012

Japanese burn everything

....kaikki mitä opin valmennuksessa.
Tai no kyllä siellä oppi enemmänkin kuin lajittelemaan roskat, joista japanilaiset siis polttavat tyyliin kaiken..
Meillä oli japanin kielen tasokoe Kumon-harjoittelua varten. Eli sellasta opiskelukurssihommaa varten. YFU vaatii että vuoden lopussa olisi vähintään tasolla F ja hähää mä oon jo tasolla C. (Siinä alussa on vielä 5 A:ta (eli 4A 3A 2A 1A A B C. D....)
Mun joukkue voitti myös Undokain, eli sellasen öö tavallaan urheiluleikkihommakilpailun.
Valmennus osas olla välillä TOSI tylsä, varsinkin silloin kun odottaa innolla ja kauhulla perhettä :D Mutta aivan älyttömän ihan japanilaisia rettareita oli sitä vetämässä :) kaks niistä oli ollut vielä suomessakin vaihtarina ja oli hämmentävää kun ne ymmärs mitä sano :O
TYHMINTÄ oli että ei saatu poistua sieltä yoyogi centeristä vaikka ulkona näkyi kauniit Shinjukun rakennukset >:(
 Tänään lähdettiin aikasin aamulla kukamitäkin kautta kohti perheitä. Mä menin Roosan kanssa kohti Aichia junalla :) kesti vähän päälle puoltoista tuntia ja melkeen mun koko suuri perhe oli mua vastassa siellä laiturilla :DD
Huomas tosiaan kuinka lyhyitä japanilaiset on. Olin melkeen päätä pidempi jokasta :__D
Pelkäsin ihan sikana et tunnin ajomatkasta tulis awkward silence MUTTA onneksi ihana 8-vuotias hostpikkusiskoni jaksoi puhua koooooko matkan mun kanssa :D::D: Nää oli ostanu viel sellasen Suomi-Japani-Suomi kirjan ja :>>>> ufufuufuu
Käytiin syömässä raamenit nopeasti Nagoyassa ja ostamassa adapteri koska luonnollisesti olin unohtanu mun oman kotiin.
Saavuttiin sitten tänne Toyakeen ja tää on ihan niinku japanilaisissa draamoissa, sellanen pikku kaupunki.
Nyt ollaan sitten vaan juteltu tosi paljon mun hostsisarusten kanssa ja kateltu telkkaria :))
Soperran mun tosi upealla japanilla näille ku ei ne osaa yhtään englantia. :---)
Ei se mitään, tässä sitä kieltä oppii!
Huomenna ollaan kuulemma menossa kirkkoon.
Kirjottelen enemmän sitten kun mulla on aikaa.
Ja laittelen sitten kuvia joskus koska tää netti tääl on laittoman hidas eikä mul oo aikaa lataa niit laittoman hitaaseen bloggeriin :------D
Terkkuja!!!
ps. mun 8-vuotias pikkusisko istuu mun vieressä kun kirjotan tätä ja se pölisee japania tossa eikä mulla oo mitään havaintoo mitä se selittää :-------D söpöö.

3 kommenttia:

  1. AAAAA siskos vaikuttaa niin söpöltä että huhhei :DD ♥ Toivottavasti saat lähiaikoina laiteltua kuviakin tänne *^^*

    VastaaPoista
  2. Kiva kun pidät blogia.. tsemppiä Mira! Kyllä sä pärjäät ja sun perhe tuntuu tosi kivalta.
    t. Tarja

    VastaaPoista
  3. MIRA KERROT HETI KUN SAAT KÄNNYKÄN MEERUN, KOSKA MÄ TARVITSEN NYT TAI KOSKAAN VERTAISTUKEA !! mun on pakko saada puhua jollekkin !

    t roosa

    VastaaPoista