perjantai 15. kesäkuuta 2012

君の瞳にかんぱい

Tässä yks päivä kävelin kouluun. Yhtäkkiä huomaan koulun sisäpihalla 2-metrisen paperimassakirahvin ja sen vieressä vielä isomman pinkin karhun ja törkeen ison kalan. ..mitä? Tää kai siis tarkoittaa sitä, että koulun festarit on lähestymässä.
 Tosiaan ens maanantaina on bunkasai (kulttuurifestivaali) ja tiistaina (jos ei sada, meinaa on tulos kuulemma tosi iso taifuuni tänne päin) on undokai (urheilufestivaali). Tästä johtuen ei oo ollu aikaa kirjotella blogia, koska oon onnistunu hankkimaan itelleni paikan meijän joukkueen kuorossa .____. eih. Mutku en halunnu tekee maskotteja enkä cheerleadingiin joten kuoroon siis. Vielä sen lisäks et mulla on joka päivä varmaa 3 tunnin kuoroharkat, mun pitäis tehä vielä Suomi-exhibitonia ja sen jälkeen jaksaa vielä tunnin lenttisharkat.
 Jokaisessa joukkueessa on siis jokaselta vuositasolta yks luokka ja meidän joukkue on sandan (3. joukkue). Jokainen joukkue kilpailee kuorokilpailussa, cheerleading(?)kilpailussa, maskottikilpailussa (kirahvi on mun joukkueen >::::D) ja luokkahuonenäyttely(???)kilpailussa.  Sen lisäks on vielä kaikkia erilaisia näyttelyitä esim. just mun Suomi-huone :)) Otan sitten kuvia niin ehkä ymmärrätte paremmin. 
 Urheilufestareista en tiiä niin paljon, mut ainaki on paljon juoksukilpailuja ja mä en tietääkseni ota osaa mihinkään? heeeeeeeh. Nää on ehkä ymmärtäny kuntotestin myötä etten oo paras vaihtoehto juoksukilpailuihin ::D

Meijän kuorobiisi:



Mulle on nyt annettu paljon ennemmän tehtävää, että mun japani parantuis. Ensinnäkin Okazaki-sensei opettaa mulle vielkin japania kerran viikossa, mutta nyt se sai hyvän idean et mun ois hyvä lukee japaniks, joten ostin mangan, Hana Yori Dangon, jonka draama-version oon kattonu jo, ja luen sitä ja ainaku en tajuu niin käydään sitten open kanssa sitä läpi.
 Makino-sensei, koulun klassisen Japanin opettaja, opettaa mua kerran viikossa. Sen kanssa me luetaan vanhoja japanilaisia taruja ja teen japaninkielen tehtäviä.
 Kawakami-sensei, mun luokanvalvoja, keksi aivan loistavan idean, huomatessaan etten muista mun luokkalaisten nimiä (:D), Mira-vihkon. Joka päivä kaks mun luokkalaisista tulee opettaa mulle niitten nimet, vähintään kolme kanjia ja kolme lausetta Japaniks ja päivän lopuks mun pitää sanoo ne kolme lausetta koko luokan edessä. Ja ilmeisesti joskus heinäkuussa mulla on koe, missä mun pitää muistaa kaikkien nimet. awesome.
Tähän mennessä on ollu aika peruslauseita niinku 'otsuri ga tarimasen' = 'vaihtorahaa ei ole tarpeeksi, 'takoyaki tabetai desu' = 'haluan syödä takoyakia', mutta tänään oli vuorossa Haruka ja Wataru. Harukan kanssa skipattiin kuoroharkat ja Watarulla ei ollu mitään tekemistä, niin juteltiin kolmistaan (+Yuusei, jolla ei ollu myöskään mitään tekemistä) aika kauan ja Miravihkon kolmeks lauseeks tuli 'Nihonjin wa okashii desu' = 'Japanilaiset ovat outoja', 'Kimi no hitomi ni kanpai' = 'Kippis silmillesi (?)' ja 'hitomebore' = 'rakkautta ensi silmäyksellä'. Tänään ei vaan ollukkaan homeroomia eli niitten sanominen siirtyy ens viikolle :---D
 Kaikenlisäks mun pitää vielä kirjottaa sellaselle päiväkirjapaperille, joka päivältä yks lause Japaniks mun opettajalle .__.

Asiasta toiseen. 2.6 oli mun synttärit <3 uuu 17 vuotta. Oikea päivä oli lauantai, mutta mun hostvanhemmilla on viikonloppusin töitä ja hostsisaruksilla ratsasusta, joten päätettiin pitää juhlat keskiviikkona. Lauantaina mulla oli myös klubia, jossa mun ihanat klubilaiset yllätti mut poksahdusserpentiinillä (varmaa en osaa suomee enää, ku en muista niiten nimee) ja lahjoilla <3 Klubin jälkeen käytiin syömässä ja purikurassa.
Keskiviikkona pidettiin BBQ-juhlat ja hostisoisä teki mulle kakun :>
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Lahjaks sain vielä hostmummilta 3000yenin kirjalahjakortin, jolla voi ostaa mistä tahansa kaupasta kirjoja ja hostäidilta kobitozukan junakorttipehmolelun, en oo ottanu siitä vielä kuvaa mut seuraavan postaukseen tulee koska se on niin hieno !! 
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Lenttisklubi<33 kaks ekaa riviä on meijän kakkoset ja kaks vikaa riviä on ykköset :)
Loppuun vielä kuvia arimatsun kankaanvärjäys(?)matsurista ja toyoaken matsurista.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

ps. Mämmiä:
Photobucket



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti