torstai 17. toukokuuta 2012

OK、いい 感じ

Mitään ei oo oikeestaan tapahtunu tässä viime aikoina. Oon vaan ollu koulussa :::D Okei, viime viikonloppuna kävin kyl "shoppaa" = kiertelemässä kauppoja, osaamatta päättää mitä ostaa ja itkemässä kun kaikki on niin kallista. Lopulta ostin uudet converset (jotka on sisältä lepardikuvioiset!!). Niin ja toissa viikonloppuna olin perheen kanssa onsenissa, jossa oli kylpyjä sisällä ja ulkona, istuttavia, maattavia, tuolikylpyjä ja sauna, jossa oli telkkari.
 Päätin nyt vaan päivitellä ja kertoa jotain pikkujuttuja. Meinaa on kovin tylsää kun täällä alkaa huomenna koeviikko eli kaikki vaan opiskelee ja klubiakaan ei oo. Kysyin opettajalta, että mitä teen nyt koeviikolla ja näyttää siltä, et joudun herää aikasin aamulla ihan vaan sen takia, et meen 2 tunniks opiskelee Japania koulun kirjastoon? No ei voi mitään..
 Onneks oon löytäny mun tylsien päivien pelastuksen. Toyoaken Tsutayan! Kaikkien vähän vanhempien leffojen vuokraus ~1euro viikon ajaks. Toisaalta vois kyl vaan nukkua, koska väsyn ihan sairaan nopeesti :// Toissa päivänä nukahin puol ysiltä, valot päällä ja kirja kädessä :''D
 Onneks koeviikon jälkeen kaikilla on sitten aikaa mulle (ja safkaamiselle). On ihanaa kun oon löytäny vihdoin 'mun porukan'. Me syödään aina yhessä lounas ja meillä on tosi huonoa läppää <3! Yks päivä naurettiin niin paljon et yks Oda (se ei oo kertonu sen etunimee.. Se näyttää ihan pojalta ja oisin luullu sitä pojaks, jos sil ei ois ollu tyttöjen koulupukuu :''D) vaan nauro ja kieri lattialla. (Y). Meil on tosi hieno insideläppäki. Täällä Japanissa on sellanen idoli/malli/julkkis/en tiedä nimeltä Laura (japanilaisittain Roora) ja se on nyt ihan älyttömän suosittu. Se on sellanen bimbo ja sanoo kokoajan ihan älyttömän tyhmiä juttuja ja koska se on blondi ja mä oon blondi niin meillä on tosi paljon yhteistä ja oon tosi Roora. :D Rooralla on sellanen tietty pose, jonka se tekee ja sanoo 'Hai, OK, ii kanji!' ja nyt joka kerta kun joku sanoo OK tai suostuu johonkin (agree? en osaa suomee) me tehää Rooran pose. -->
Näiden kanssa oon myös oppinu tosi hyödyllisiä sanoja esim. Gyakunan (hitting on boys) ja Nanpa (hitting on girls).
Nanpasta puheen ollen yks päivä kun olin mun mummin ja siskon kanssa okonomiyaki ravintolassa, yks miestarjoilija oli mun kimpussa kokoajan ja sano et oon kaunis ja jutteli koko ajan n stuff. :---D Se kysy viel et oonks Japanis opiskelemas japanin opettajaks.. olin vaa sillai 'heh.. oon 16'
'Oikeesti!!!??'
Ja sillon kun olin viimeks Roosan kanssa Nagoyassa ja odotin Roosaa Nagoyan asemalla, joku random tuli kysymään multa et onks mul aikaa. Eka luulin et se kysy mitä kello on (::DD), mut ilmeisesti se halus mennä mun kaa kahville. :--------D (en menny).

Asiasta kukkaruukkuun. Mua ottaa kovasti päähän yks meijän koulun opettaja. Se on mun toinen enkun opettaja, ei siis mun homeroom teacher Kawakami (joka on paras!!) vaan vähän possun näkönen naisopettaja. Sillä on ehkä maailman ärsyttävin ääni ja se ei selvästi oikeen osaa enkkuu opettajan tasosesti. Nostattaa aggressioita olla sen tunneilla !!
Purin mun aggressioita siitä opesta mun veljelle ja se sano et onneks mulla ei ainakaan oo yhtä vanhempaa miespuolista enkun opee, koska se on vielä huonompi.. :D oikeesti, japani.

Ah! Oon ihan unohtanu kertoo mun Suomi-esityksestä!! (voi ei tästä tulee sekava teksti). Se meni aika superloistavasti. En takellellu, enkä unohtanu mitään, ottaen huomioon et muistin sen ulkoo ja se esitys kesti vähän päälle 10 minuuttia ja ne diat oli japaniks, eikä mulla ollu paperii josta lukee, vaikka toisaalta pidin sen melkeen kokonaan enkuks.
 Mun esityksessä opetin näitä sanoo kaikkii perussanontoja suomeks, esim. hyvää huomenta, hyvää päivää ja kiitos. Mut ainoo minkä nää muistaa on 'moimoi' ja nyt mulle on viimeset 2 viikkoo huudeltu aina moimoi ku oon lähössä. Ihan randomitkin.
Oon myös opettanu mun ykkösten kalligrafia tunneilla, mun vieressä istuville ykköstytöille suomea. Nyt ne osaa sanoo jo lyhyt, pitkä, rrrrrrrakastan sinua ja rrrrrrakastan mansikoita.

 Koeviikon jälkeen mun pitää alkaa tehdä uutta suomi-exhibitionia koulun festivaalia varten, joka on kesäkuun lopulla. Onneks Nacchan, Ayumi ja Ikumi on luvannu auttaa mua<3
Nyt pitäis keksiä jotain kehittävää tekemistä ens keskiviikkoon saakka.. Vois lähtee mahdollisesti Nagoyaan kiertelee lauantaina.. Sunnuntaina on kyl YFUn orientaatio :/ hmm..

Tulipa sekava kirjotus.. No, yritän kirjottaa paremmin ens kerralla kun on jotain kunnon asiaa.
Kuulumisiin~

ps. Löysin mun paperien seasta yhen mummin kukkakerhokaverin kirjottaman selityksen mulle ja koska pian on mun synttärit niin:

Do you know a birthflower?

A birthflower is a flower symbol for the birthday.
Each flower has a different meaning.
Your birthday is 2. June and the birthday flower is Allium.
It means that you have a sense of humor
and you can relieve the tense and awkward atmosphere 
You can also make people smile and relaxed.
Furthermore you are quick to understand.

2 kommenttia:

  1. kiva päivitys! lisää näitä ihan arkielämästä ja koulusta :)

    VastaaPoista
  2. Mä kans tykkään! On mielenkiintosta lukee, millasta elämä japanissa oikeesti on. Just arjen pikku juttujen kertominen tekee blogista kiinnostavan. Toivottavasti jaksat jatkossakin päivitellä.

    VastaaPoista