lauantai 14. huhtikuuta 2012

Koulussa

Ihan törkee väsymys. Vaikka mä vaan lagaan kaikki tunnit koulussa :___D En tee mitään ja mulle ei oo annettu kun enkun kirja ja yleensä kaikki opet vaa ignooraa mut :'D joooten sitten luen kirjoja ja teen kumonia (melkeen D valmis!!) ymsyms  
Ainoat tunnit joihin osallistun oikeesti on enkku (jota on 5 kertaa viikos), liikka ja kalligrafia. Enkun tunneilla loistan ja järkytän mun luokkalaisia sillä, että enkku ei oo mun äidinkieli. :D
Ja todellakin huomaa, että japanilaisten enkun opetus on vähän... joo.. Nää on lukion kakkosii ja me käytiin jotain self introductioneita. Mikä sun nimi on? mihin klubiin kuulut ymsyms. ja siin tehtäväpaperissa viel luki et 'what is your impressive event last year?' itken.
Kaikenlisäks se on tosi outoo miten ne ei osaa ja käy tosi helppoi tehtävii läpi, koska niillä on sanakokeita aika vaikeista sanoista ja ne kirjan tekstit on kans sellasta suomen lukio tasoo..  

Liikassa valittiin 4 lajia, joita sit tehään koko loppuvuos. Mä otin samat kun yhellä Satomilla, joka autto mua ymmärtämään mitä se liikanope selitti :D Eli nyt mulla on tennis, lenttis, tanssi ja koripallo :--D Ens viikon tiistaina alkaa tennis ja luulisin että sitä on kesälomaan saakka? tai se vaihtuu vähän ennen kesälomaa? Don't know..
Kalligrafia on fyysinen mahdottomuus, en oikeesti tajuu miten saan ne samannäkösiks ku muilla enkä osaa piirtää kanjei oikeessa järjestyksessäkään</3 ja se ope sano siin alussa niille oppilaille et 'koska en osaa yhtään englantia niin voisitteko sitten auttaa Miraa' ja arvatkaa vaan mikä niiden oppilaiden enkun kielen taso on, joten saan sellasia ohjeita et 'stop! stop!' tai 'no stop' :'D
 Ainoo hyvä puoli kalligrafiatunnissa on se että mun ihailijapoikajoukko on samalla tunnilla :''D Eilen annoin nille mun kännykän mailin ja yks niistä lähetti mulle mailin 'Jos et ymmärrä jotain niin tuu kysymään multa. :)'  ilmeisesti ne on myös tulos hakee mua maanantaina syömään niitten kanssa niiden luokkaan :_______D oho.
Ihanaa kans että mun luokan tytöt on vihdoin lämmenny mulle ja juttelee nyt mulle jo aika paljon :) Ja kaikki muutkin uskaltaa tulla juttelemaan mulle. Jos vaikka seison pihalla vähän aikaa yksin niin joku tulee aina puhumaan mulle :)

Ihana Okazaki-sensei ilmoitti mulle toissapäivänä että 7. päivä ens kuuta mun täytyy pitää koko koululle esitys suomesta...... Onneks Ayumi ja Mayu ja Hana auttaa mua sen tekemisessä. Vaikka siinä vaiheessa huomasin ,että japanilaiset ei todellakaan käytä tietokonetta kouluhommiin, koska nää ei oikeen handlannu sitä powerpointin tekemistä, joka oli näin suomalaisen koulun opiskelijalle erittäin hämmentävää, sillä kun koulussa sanotaan 'tee esitys' se tarkoittaa melkein aina 'tee powerpointti ja sepitä jotain sen kanssa'.
Tänään (lauantaina) olin siis koululla 3 tuntii tekemässä sitä ja tulipa siitä hieno, vähän tarvii vielä parannella mutta.. :DD
PhotobucketPhotobucket
Photobucket
Photobucket

Tykkään tosi paljon tästä säästä täällä.... Parina päivänä on ollu niin kuuma et oon meinannu tukehtuu mun koulupukuun (ja kesäpukuun vaihdetaan tosiaan vasta kuukauden päästä..) ja yks päivä sato kokopäivän ja kuolin kun mun piti pyöräillä ja mun kengät kastu ja sukat kastu ja yhy se oli kamalaa.

ps. päätin liittyy lenttisklubiin ja oi ihanaa, harkat joka päivä paitsi sunnuntaisin. Kesäkuntoon 2012? Tiistaina ekat harkaaatttt..
pps. huomenna Nagoyaan Rouspan kanssa
Photobucket

Daihatsun Mira-auto!!!!!!!!!!!!!!! Tykkään siitä et toi on mun koulumatkalla ja meijän koulun pihalla on aina vaaleenpunanen daihatsun mira-auto :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti